|
کاهش فشار خون با رژيم کم کربوهيدرات |
|
|
۱۲ بهمن ۱۳۸۸ |
يک رژيم غذايي حاوي کربوهيدرات اندک مي تواند در پايين آوردن فشار خون موثر باشد. به گزارش پزشکان بدون مرز محققان در يک پژوهش جديد دريافته اند دو روش معمول کاهش وزن به طور مساوي در کمک به شرکت کنندگان براي کاهش وزن شان به ميزان قابل توجه تاثيرگذار است. محققان مرکز پزشکي امور گياهخواران و مرکز پزشکي دانشگاه دوک در اين رابطه تصريح کردند؛ «با اين وجود ثابت شده است که رژيم غذايي حاوي کربوهيدرات پايين در پايين آوردن فشار خون، موثرتر از داروي کاهش وزن موسوم به اورليستات است.» دکتر «ويليام يانسي» محقق اصلي اين پژوهش و استاديار پزشک در دانشگاه دوک خاطرنشان کرد؛ «اين يافته ها پيام مهمي براي مبتلايان به فشار خون که تلاش مي کنند وزن خود را کاهش دهند، به همراه دارد.» وي در ادامه تاکيد کرد؛ «اگر کسي دچار فشار خون بالا و مشکل افزايش وزن است يک رژيم غذايي حاوي کربوهيدرات اندک مي تواند راهکار بهتري در مقايسه با مصرف داروهاي کاهش وزن باشد.» استفاده از يک رژيم غذايي صحيح به جاي دارو که همان نتايج کاهش وزن را البته با هزينه هاي کمتر و همچنين عوارض جانبي کمتر داشته باشد، بسيار حائز اهميت است. |